Przed rozpoczęciem współpracy możesz konsultować swoje pytania z naszymi doradcami w dziale obsługi. Jeśli przekonamy Cię do swoich kompetencji i rozpoczniesz współpracę – otrzymasz osobistego opiekuna i wtedy możesz dzwonić z każdym pytaniem – zawsze pomożemy.
Firma transportowe
Transport to trudny biznes? Ty wiesz to najlepiej
Szybka pomoc w rozliczaniu kierowców i codzienne problemy w prowadzeniu firmy transportowej. Oprócz rozliczania kierowców skupiamy się też na prawnej pomocy w odwołaniach oraz księgowości i kadrach. Kompleksowo wspieramy większość procesów w transporcie.
Klienci, którzy potwierdzają, że działamy dobrze:
Przejmujemy od Ciebie obowiązki wymagające specjalistycznej wiedzy
„Specjaliści na godziny” – przydzielamy dobrze wyszkolonego opiekuna, który zajmie się danym obszarem jakby to była jego firma. Przez lata wyspecjalizowaliśmy się w błyskawicznym reagowaniu na pojawiające się sytuacje w transporcie drogowym, dlatego ZAWSZE uważnie Cię wysłuchamy.
Problem
Czy można ignorować czas pracy i wynagrodzenia kierowców?
Czas pracy kierowcy to dla każdego coś innego. Rozliczanie tego czasu również będzie różnie postrzegane. Dochodzi do nieporozumień i konfliktów. Ważne zatem, aby zadbać o komunikację wewnętrzną w firmie. Przykłady nieporozumień w zakresie czasu pracy i wynagrodzeń kierowców:
Czym zastąpić diety zagraniczne, żeby to było zgodne z przepisami?
Jak powinny wyglądać dokumenty, które są w stanie zrozumieć biura rachunkowe?
Brakuje jasnej komunikacji z biurem rachunkowym o metodach obniżenia ZUS, a poza tym niewiele firm interesuje się, czy księgowe dobrze zrozumiały dokumenty jakie im wysłano.
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
W imieniu firmy kontaktujemy się z księgową lub biurem rachunkowym starając dopasować dokumenty i wyliczenia do jej oczekiwań i potrzeb programów płacowych. Matematyka jest królowa nauka i w liczbach wszystko musi się zgadzać – to nasz cel podczas spokojnej rozmowy z księgową.
Problem
Jak zatrudniać kierowców z Pakietem Mobilności?
Nadal jest za mało wiarygodnych doświadczeń opisanych w Internecie, aby mieć pewność, że stosowane powszechnie metody liczenia Pakietu Mobilności na pewno są akceptowane podczas kontroli. Okazuje się, że porównanie niemieckich czy francuskich list płac wskazuje możliwość uproszczenia polskich dokumentów potrzebnych do kontroli płac zagranicznych.
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
Znamy zasady kontroli płac zagranicznych i rozumiemy różne systemy wynagrodzeń w UE, dlatego przygotowujemy dokumenty tak, aby polskie składniki płacowe pasowały do zagranicznych wymogów. Pakiet Mobilności nie narzuca stawek dla kierowców, tylko wymaga porównywalności kosztów realizacji tras. Wbrew pozorom to nieco inne wytyczne – stąd kontrole IMI (Pakietu Mobilności) wymagają dobrego zrozumienia służb kontrolnych UE.
Problem
Trzeba pilnować wszystkiego
i wszystkich…
Rynek pracy cierpi na brak wyszkolonych ludzi, obserwujemy sporą rotację na stanowiskach wymagających kompetencji analitycznych, prawnych. Strach przed odpowiedzialnością lub ignorowanie potrzeby zdobywania wiedzy powoduje, że poziom zaufania do jakości usług spada. Jak zbudować zaufanie do marki; do ludzi, z którymi się współpracuje? Przede wszystkim szukajmy rekomendacji innych firm transportowych; zapytajmy ekspertów, kto ich zdaniem wart jest uwagi.
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
Zwracamy uwagę na komunikaty do rynku jakie wysyła firma transportowa – jej strona internetowa, oferty pracy dla kierowców oraz media społecznościowe. Kierowcy i kontrahenci wolą współpracować z firmą która wygląda na nowoczesna, wiarygodną i szanującą swoich pracowników. Zaproponujemy zrozumiałe zapisy do umów o pracę, wyjaśnimy wynagrodzenia, które realnie wypłaca firma zamiast „minimalnej”.
Problem
Dwie wypłaty w miesiącu „po staremu”?
Likwidacja diet zagranicznych powoduje zaburzenie w wielu firmach płynności finansowej, bo wymaga wypłacania całej kwoty wynagrodzenia najpóźniej 10-tego dnia miesiąca. Wcześniejsze wypłaty diet po 20-tym niestety obecnie nie są możliwe na starych zasadach. Dostajemy sporo zapytań o możliwości i konsekwencje dwóch wypłat w miesiącu, dlatego opisujemy go tutaj bardziej szczegółowo.
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
Dniówki, sanitariaty dopłaty do Pakietu Mobilności – sprawdzamy metodę umówioną z kierowcami, potem dopasujemy dokumenty do tej metody. Skróty myślowe „na rękę” ubieramy w nadgodziny, dodatki i kwoty brutto dla księgowej. Płace kierowców muszą być zrozumiałe nie tylko dla księgowej, ale dla właściciela kierowcy i managera transportu, który wycenia na tej podstawie usługę transportową.
Problem
Odwołania od kontroli drogowych, pomoc prawna
Rzadko przewidujemy przyszłość i nikt nie zakłada, że kontrola i mandat na 10 000 eur przydarzy się akurat w tym miesiącu. Firmy transportowe unikają stałej obsługi prawnej za kilkaset złotych miesięcznie (równowartość kilku hamburgerów), zamiast tego szukają prawnik gdy sytuacja jest nagła. Kontrola za granicą? Zapowiedź kontroli PIP w firmie?
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
W ramach stałego abonamentu na obsługę prawną lub jednorazowej pomocy prawnej wskazujemy działania jakie należy podjąć aby zminimalizować straty. Czasem negocjujemy w imieniu przewoźnika wysokość mandatu wskazując niejasności w protokole, czas prowadzimy sprawy sądowe a czasem wystarczy przygotować prawidłowy zestaw danych do kontroli i spokojnie czekać na protokół „bez zarzutów”. Zadzwoń – reagujemy w 15 minut.
Problem
Chcesz zdobyć więcej wiedzy i lepiej rozumieć transport?
Samodzielnie szukasz wiedzy i jest tego dużo, ale nie umiesz usystematyzować? prowadzimy konsultacje i szkolenia dla osób, które chcą rozwijać swoje kompetencje w rozliczaniu kierowców. W firmie transportowej zawsze jest sporo pytań od kierowców, spedytorów, księgowych czy samych właścicieli.
Rozwiązanie
Jak pomagamy?
Konsultujemy, odpisujemy na maile i odpowiadamy na pytania. Jeśli będzie taka potrzeba – zorganizujemy szkolenie. Warto jednak zaznaczyć, że wiedzę warto zdobyć, aby ją potem wewnątrz firmy wykorzystywać. Dlatego zawsze ustalamy rzeczywiste potrzeby i wspieramy pracowników firmy – ustalamy szkolenia indywidualne on-line lub udostępniamy platformę szkoleniową dla kierowców i managerów.
Opinie
Najczęściej zadawane pytania
Zastanawiasz się czy nasze usługi oraz doświadczenie są wystarczające dla Twojej firmy? Sprawdź najczęściej pojawiające się pytania od firm transportowych.
Każda sprawa i mandat ma swoje podstawy prawne. Są procedury odwoławcze, ale ważny jest czas reakcji. Jeśli dostałeś mandat/karę na firmę zgłoś się jak najszybciej do nas. Za weryfikację i wycenę dalszego postępowania pobieramy opłatę techniczną 300 zł netto i w ciągu 1 dnia otrzymasz naszą propozycję rozwiązania tematu.
Tak. Zweryfikujemy wszystkie dokumenty z poprzedniego biura rachunkowego i rozpoczniemy obsługę w dowolnym momencie roku rozrachunkowego.
Tak, nasi klienci posiadający oprogramowanie do samodzielnego rozliczania kierowców mogą korzystać z innych usług: prawnych, księgowych a nawet rozliczania kierowców.
Oprócz naszych głównych usług mamy na pokładzie specjalistów od legalizacji zatrudnienia, osoby z certyfikatem kompetencji zawodowej przewoźnika.
Pakiety są rozliczane godzinowo w danym miesiącu. Zaangażowanie czasowe naszych prawników w określone tematy i sprawy jest rejestrowane i porównywane z wykupionym pakietem, np. Pakiet P3 określa 3 godziny pracy. Niewykorzystane godziny w danym miesiącu kompensujemy z ewentualnymi nadwyżkami w innych miesiącach w danym kwartale. Zatem ostatecznie Pakiety rozliczamy kwartalnie, a czas poza pakietem fakturujemy wg stawki za dodatkową godzinę poza pakietem.
Tak. Można wybrać niższy pakiet dla określonej liczby kierowców i bardziej zaawansowany dla kierowców zagranicznych. Wszystkie potrzeby i oczekiwania ustalamy w trakcie rozmowy przed podpisaniem umowy. Nasz konsultant dopasuje najrozsądniejszy układ. Zawsze można go zmienić w kolejnych miesiącach wg potrzeb.
Okres wypowiedzenia wynosi w każdej umowie 1 miesiąc. Staramy się tak realizować usługę aby klient chciał z nami współpracował i płacić nam wynagrodzenie. Jeśli są problemy z płatnościami za nasze usługi sami wypowiadamy umowy. Nie stosujemy kar umownych, chyba, że klient skorzystał z jakichś usług płatnych nie nie opłacił należności. Zawsze kończymy współpracę maksymalnie polubownie.
Możemy się pochwalić, że współczynnik utraty klientów wynosi mniej niż 2% rocznie (w większości są to powody obiektywnie niezależne od nas).
METODY ROZLICZANIA DOPASOWANE DO USTALEŃ Z KIEROWCAMI
Dopasujemy się do Twoich zasad – nie musisz nic zmieniać w firmie
Dniówki, netto-brutto, diety wirtualne. Jeśli masz własne ustalenia premiowania kierowcami, kilometrówki, premie/nagrody – dopasujemy się, dzięki temu nie musisz prowadzić podwójnej dokumentacji (osobno dla kierowców i księgowej).
Powiedz nam czego potrzebujesz, jaki masz cel na najbliższe miesiące/lata, a my pomożemy Ci go osiągnąć przejmując na siebie wszystkie obowiązki rozliczeń z kierowcami.